Digitaalinen saavutettavuus
Digitaalinen saavutettavuus on tärkeä ominaisuus digipalvelulle. Saavutettavuuden avulla vastataan erilaisten käyttäjien tarpeisiin ja varmistetaan, että jokainen voi käyttää digipalvelua rajoitteistaan huolimatta.
Me haluamme Joinexilla edistää saavutettavuutta, sillä digipalveluiden pitää olla kaikenlaisten ihmisten käytettävissä. Jopa miljoonalla suomalaisella on ongelmia verkkopalveluiden käytössä ja saavutettavuuden avulla voimme tehdä digipalveluiden käytöstä helpompaa.
Saavutettavuusvaatimukset pitää huomioida hyvissä ajoin palvelun kehityksessä. Haluamme auttaa teitä kehittämään palvelustanne saavutettavan!
Palvelumme
Saavutettavuusarviointi
Asiantuntijamme tekee arvioinnin käyttäen erilaisia apuvälineitä, kuten ruudunlukuohjelmaa. Arvioinnissa tutkitaan, onko digipalvelu lain vaatimien kriteerien mukainen. Koostamme havainnot ja annamme listan konkreettisista korjausehdotuksista. Saavutettavuuden arviointi perustuu digipalvelulakiin ja WCAG 2.1 -kriteeristön AA-tasoon.
Saatte arvioinnista kattavan raportin, jonka perusteella palvelu voidaan kehittää saavutettavaksi. Voimme lisäksi laatia saavutettavuusselosteen palvelustanne.
Saavutettavuuskoulutus
Haluamme, että yhä useammalla toimijalla on valmiudet kehittää saavutettavuutta jatkuvasti. Sen vuoksi tarjoamme koulutusta, jonka jälkeen suunnittelijoilla, kehittäjillä ja sisällöntuottajilla on valmiudet rakentaa ja kehittää saavutettavia digipalveluita.
Koulutus voidaan räätälöidä asiakkaan tarpeen mukaisesti.
Saavutettavuuden kehittäminen
Pystymme auttamaan teitä tekemään palvelustanne saavutettavan. Mikäli tarvitsette saavutettavaa koodia tekeviä ohjelmistokehittäjiä ja saavutettavuusasiantuntijan avuksenne, autamme mielellämme!